4. juni 2012

INFOMØTE


Heisann!
Onsdag 23. mai var jeg på informasjonsmøte i Stavanger. Mange sier slike møter er kjedlige, men jeg kan ærlig innrømme at det var noe som jeg trengte. Andre organsiasjoner har møter for utv.studentene sine der de kan bli kjent, før avreise. Men Aspect har ikke dette, noe som egentlig er litt trist. Men det var hvertfall koselig å få møtt andre utvekslingsstudenter på møte. Vi var 8? bare fra samme skole som meg, men det var også flere som jeg aldri har snakket med før. Det varte i ca 2.5 time. I pausen fikk vi tid til å bli kjent med hverandre, og jeg var vist ikke alene om å ikke ha fått familie. Heldigvis! 
Møte i seg selv var helt greit, jeg viste ganske mye fra før, men definitivt ikke alt. Vi fikk vite ting som var uakseptabelt og diskutere, slik som politikk, rasisme og religion. Noe som egentlig er forståelig, med tanke på at det er så store temaer, og så utrolig store meninger rundt dette. Altså jeg har ikke planer om å dra i gang en diskusjon rundt middagsbordet angående dette.

Noe annet som var sjokkerende. Var dette angående dating. Jeg må le. Vi fikk høre en historie om en norsk gutt som hadde vært i USA for noen år siden. Han hadde bedt en jente på date. Men i USA, slik man ser på filmer, må jo såklart faren snakke med gutten først. Dette resulterte til at han ikke fikk gå på date fordi han ikke var god nok for datteren å måtte snu å dra hjem igjen. HJELP.
Det var også ei som var i Utah skoleåret 2010/2011. Hun hadde havnet hos en mormonerfamilie. Hun hadde kommet hjem med 5 kofferter. Hun fortalte også om møte med foreldrene på Gardemoen hadde vært. Moren hadde allerede vært i USA og hilst på henne, så da hun møtte henne på Gardemoen fikk moren klem, men faren å resten av familien hadde hun passert rett forbi, og hun hadde sagt "Dette var ikke noe gøy!" 
Jaja, det var hvertfall kjekt og jeg følte jeg trengte det, som motivasjon. Så jeg ble ganske så letta som sagt når jeg fikk høre at over halvparten av de som var der ikke hadde fått familie. Jeg har også fått dato til ambasaden, noe jeg kan fortelle om senere.
Klem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjør meg glad!
Kom med tilbakemeldinger! Spørsmål, eller bare en liten hilsen! Alt varmer :)
Tusen takk!