11. september 2012

GUL SKOLE BUSS


Som sikkert alle forhåpentligvis har sitt i filmer, er den gule skolebussen som frakter elevene til og fra skolen?

JA, den har vi her også. Nå tar jeg ikke den om morningen. Men om jeg hadde tatt den, hadde jeg kun trengt å vente i gårdsplassen, så kommer den kjørende forbi. Altså den stopper RETT utenfor huset ditt. Hvor fantastisk er ikke det når du normalt SPRINGER til bussen hjemme? :) Er faktisk glad for at jeg slipper å gå til nærmeste vei, for det ville tatt meg rundt 10 - 15 minutt. Noe sikkert de fleste hjemme vet at jeg ikke hadde klart, fordi jeg hadde sikkert ikke komt meg ut døra før 3 minutter før den kjører forbi.

Nå har jeg tatt bussen hjem hverdag den siste uka, fordi jeg ikke er med på noe sport enda. Prøvde volleyball men der var nivået utroolig høyt, så jeg ville ikke prøve en gang. Jeg skal snakke med tennis treneren i morgen, så kanskje det blir noen endringer. MEN uansett,  jeg går fra klasserommet til skapet, og går ner til plassen hvor alle bussene står og VENTER. I stedenfor at du må vente på en buss som kommer 30 minutter etter tida. Noen på Vardafjell som kan bekrefte det eller? Uansett, du går på bussen, og der kjenner bussjåføren alle elevene som sitterpå! De sier f.eks: "Hi, Benedikte :) How are you today?" I stedenfor å være en sur bussjåfør, som ikke vet hvem du er og ikke bryr seg om han kommer forsent eller ikke! (Ikke alle, men desverre opplever jeg oftere sure bussjåfører hjemme en glade og hyggelige). Så det er faktisk en ny forandring, de vet hvor du bor, og de stopper rett utenfor huset ditt! Jeg sier som oftest "takk for turen" "hade bra" osv, for det di gjør er en fantastisk jobb! 

Inne i bussen er det ganske simpelt. Grått, og greie nok stolputer. Så egentlig heilt grei standar! 
Hver dag når jeg kommer på bussen sier alle sammen hei, og smiler og snakker med meg! Gjør hele dagen min bedre! Idag fikk jeg kompliment for brynene mine, både på skolen og på bussen! Sånne små ting, når man ikke har så mange venner, gjør hele dagen din! :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjør meg glad!
Kom med tilbakemeldinger! Spørsmål, eller bare en liten hilsen! Alt varmer :)
Tusen takk!