24. desember 2012

JULEN MIN I AMERIKA


Min første amerikanske jul er feiret, både med og uten familien min hjemme. 
Håper alle dere hjemme har hatt en fantastisk jul, og at dere har hatt et godt samvær med familie og venner nå i juletiden. For det har nemmelig jeg hatt, både fysisk med familien min her, og på skype med familien min hjemme i Norge. 
Julen for meg startet i midten av november. Da begynte vi å henge opp julelys; hver dag etter skolen så brukte vi minst en time til å henge opp julelys. Så jeg gleder meg ikke så veldig mye til alt skal ned igjen.. heh. Uansett, jeg har hatt julestemning siden 1. desember. Ble litt surrealistisk da vi ble "stuck in the cities" pga all snøen og på grunn av isen som hadde lagt seg på veiene. Så fikk liksom julestemningen allerede da.  Den helga var vi også å kjøpte julepresanger. Så desember har liksom blitt til juleting. Fra dag 1.
Jeg ble ferdig med alle julepresangene den 22 desember. Jeg kjøpte gaver til min nærmeste familie her + Riccardo. Men det kom vel egentlig ikke som noe sjokk forhåpentligvis.. haha. Vmor fikk duftelys, pyntegreier til å ha lyset i, og pyntegreier til å ha over håndsåpene. Her er det kun en plass vmor kjøper lys og såper og det er Bath & Bodyworks. Vfar fikk noe fiskegreier. Vsøster på 16, fikk gavekort på vip nail. Så det var to gavekort oppi der, så jeg sa hun skulle ta meg med neste gang hun skal fylle på neglene sine. Vi begge har falskenegler her, så det passer fint. Vsøster på 13, fikk Lucy episoder, hun ELSKER det tv-programmet, så hun fikk 4 sesonger med det. Riccardo fikk et par solbriller, og tror jeg aldri har sitt noen så glade for en presang noen gang. Du vet du har gjort noe riktig da eller? Alle i familien fikk også et par ullsokker som verdens beste Mormor, har strikka så fint til oss alle sammen! + sjokolade i forskjellige smaker og former. Hehe. Alle sammen var super happy, så da er jeg fornøyd!
Desember 23, så feiret vi jul med alle vsøskene mine. Hadde deres bedre halvdel der + deres barn. Vsøster på 16 sin kjæreste var der også. Vi hadde litt forskjellig snacks, som stod fremme hele dagen! Noe som minner meg på at jeg må få oppskriften på den ene retten. Uansett, vi hadde det utrolig koselig, spilte kort, apples to apples (vi spiller ALLTID dette når vi samles), åpnet presanger osv. Jeg fikk gavekort på forskjellige plasser, iphone deksler, duftelys, sokker og litt annet. Utrolig koselig!
Selve julaften ble feiret med broren til vmor, hans frue, og Cabo sønnen deres. Vi spiste potetstappe, og biff. Etter maten kom vmor sin søster og mannen hennes; den dama der er RÅ.. Hahaha. Vi gjorde liksom ikke så mye annet enn å se Istid 4, og bare henge ut nere. Koselig i grunn det også. Compared to kvelden i forveien, så var det ikke unger som sprang rundt i ett, noe jeg satte litt pris på. På dagen så skypa jeg i et par timer med mamma, Ruben og Jone, mormor, tante, onkel, og søskenbarna mine. Jeg satt å så på de åpne pakker, og samtidig som de holder på med det, så kommer vmor løpende ned med pakken min fra Norge. GJETT OM JEG BLE GLAD. Så da fikk jeg være med på pakkeåpning jeg også! 
Fikk litt sjokolade, favoritt snopet mitt, nudler, taco krydder, + andre bakeartikler. Satte også utrolig stor pris på alle diktene mamma hadde skrevet på norske oppskrifter hun hadde printa ut! hun er bare verdens beste mamma! Lagde meg like greit nudler til frokost idag, og jeg kan si at nudler aldri har smakt så godt noen gang. Til lunch hadde jeg meg ei skive med bacon ost. Halleluja.. LYKKE!



Den skinke dip'en er til å smelte for!


Mange mange gaver :)

Fornøyd gutt, med nye solbriller :)

Jentene i Walter familien

Tante og mamma :)

Gave fra mamma!
Nudler har aldri smakt så godt!


Ruben og Jone <3 wii


Blogges :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjør meg glad!
Kom med tilbakemeldinger! Spørsmål, eller bare en liten hilsen! Alt varmer :)
Tusen takk!