10. mars 2013

noe jeg SKAL gjøre

Jeg skal klare dette før jeg blir 20. Det er faktisk min eneste mulighet for å gjøre det jeg brenner for! Nettopp det å reise! Jeg har ikke vært mange plasser, men jeg kan fortelle såpass, etter å ha vært der jeg har vært, er jeg bare utrolig sulten på å oppleve mer!

For meg var USA helt urrealistisk for 2,5 år siden! Mamma og pappa var ikke veldig på den at jeg skulle reise, og de har hele tiden på en måte sagt nei. De har såklart villet at jeg skulle få lov, men det er et år, jeg er ikke 18 enda, og det er utrolig dyrt! Mer en vi hadde forestillt oss! Hvor er jeg akkurat nå? I ei seng, 5000 miles vekke fra familien min! Jeg er på andre siden av jorda, og jeg er forsatt 17 år!

Dette med penger er det som er puslespillet når det gjelder reising! Det er så utrolig mange steder du vil dra, men det er utrolig dyrt! MEN:

Kanskje ikke rikere i penger, for i penger blir du definetivt fattigere! Men når det gjelder alt annet, så blir du rikere enn du noen gang kan tenke deg! Noe jeg vil si er verdt hver eneste  krone!


 Jeg har ikke lyst til å vente til jeg blir eldre, har mer penger, og har bedre jobb osv! Jeg vil reise nå! Før jeg finner meg en å dele livet med, før jeg får meg min egen lille familie. Fordi det kommer når det kommer, og jeg har hele livet til å skape min familie, men når jeg har skapt min familie, kan jeg ikke reise alene noen plass over lengre tid! Da har jeg andre forpliktelser! Jeg vil bruke min tid som ungdom, og oppleve så mye av verden som mulig!

Mange vil nok si "Du er bortskjemt nok som allerede har vært i London x antall ganger, dratt til NY, Hawaii og ikke minst bodd i USA i et helt år, også har du også reist masse innenlands+++".
Vel, jeg må si dette; Ord kan ikke beskrive hvor takknemmelig jeg er for å ha fått alle disse mulighetene! Ord kan ikke beskrives når det kommer på takknemmeligheten for USA oppholdet mitt! Eller alle de andre turene jeg har fått vært med på i livet! Dette er noe mange kan drømme om. Forskjellen, jeg har gjort drømmene mine til virkelighet! Noe jeg har et stort ønske om å forsette med! Jeg kan aldri i verden takke verken mamma eller pappa nok for dette! Hadde det ikke vært for dem, hadde jeg aldri kunne gjort dette! Jeg er også takknemmelig for 3 familier her borte som har tatt meg i mot! Jeg er takknemmelig for alle andre utvekslingstudenter jeg kan dele denne opplevelsen! Jeg kan forsette og forsette, men ord kan ikke beskrive det! MAMMA OG PAPPA TUSEN TAKK!




MEN, nå er det tid for å sette nye mål, og mine mål er å reise verden rundt før jeg blir 20 år! Jeg har 2,5 år på å gjøre det! Men som sagt, for 2,5 år siden hadde jeg aldri i verden tenkt at USA skulle komme til virkelighet. Dette kommer ikke gratis, det kommer til å føre til at jeg er nødt til å jobbe som bare det, spare, å ikke sløse et øre! Jeg vet at dere som kjenner meg kanskje tenker, "oi, hvordan skal hun klare dette?".. Vel dette er noe jeg vil, har lyst til og noe jeg SKAL klare.. Rett og slett fordi dette er drømmen min, og jeg vet med sikkerhet, at denne drømmen ikke kan vente! Jeg kan ikke vente til jeg er gift med unger osv! For når den tiden kommer, er det andre ting jeg er forplikta til! Jeg må gjøre det NÅ! Altså, om jeg må legge om hele pengeforholdet mitt (noe jeg må uansett) så er det verdt det!

Etter jeg har vært her i USA, har jeg opplevd en annen kultur, fått mange forskjellige syn på politikk, religion, familieverdier, osv! Men det er ikke det samme i resten av verden! Du kan lese deg opp på internett å finne ut sånn ca. men du finner ikke ut før du faktisk ser det med dine egne øyne! Det kan jeg skrive under på! Nå har jeg sitt en liten del av USA, og kanskje ting er som på film noen plasser, men husk, USA er stort!

Men, jeg vet med sikkerhet at dette er noe jeg skal gjøre! Det kommer til å kreve en utrooolig stor innsats av meg selv! Jeg må gi opp noe for å få til noe annet, og vel det er noe jeg skal klare! Nei, nå skal jeg ha det fantastisk de siste mnd. mindre enn 90 dager til jeg er hjemme! Men når dette kapittelet av livet mitt ender, skal jeg starte å forbrede meg på et nytt et, og et stort ett! Enten alene, men forhåpentligvis med min bestevenninne!





































2 kommentarer:

  1. Kunne ikke vært mer enig!!! LET'S DO IT
    Sebster <3

    SvarSlett
  2. Det å sette seg mål for hva en ønsker å oppnå i livet er smart :) Det å gjøre de tingene som trengs for å oppnå målene kan være utfordrende, men ønsker en det høyt nok, vil også viljen til å klare det være høyere. Lykke til med både kortsiktige og langsiktige mål :) One step at the time will get you there :)
    (Blir spennende å sjekke bankkontoen framover da.... :P )
    Klem <3

    SvarSlett

Gjør meg glad!
Kom med tilbakemeldinger! Spørsmål, eller bare en liten hilsen! Alt varmer :)
Tusen takk!