12. august 2012

SVAR #3


Hvor mye betaler du?
- Er meningen at jeg skal betale meste parten av oppholdet :) Men jeg har fått hjelp av både mamma og pappa! Noe jeg er UTROLIG takknemlig for!

Har sett det er veldig dyrt så skal du ta opp lån eller få stipend? Hvor mye får man i stipend?
- Du kan ta opp lån, men dette er noe jeg ikke vet stort om, så jeg kan ikke svare på dette. Men du kan søke stipend og da får du rundt 50 -70 tusen kroner. Kommer helt ann på familieforhold, inntekt til foreldre, yngre søsken osv.  

Hvilken organisasjon anbefaler du?
- Jeg anbefaler Aspect! De har vært super greie og angrer ikke et sekund :)

Hvor mye lommepenger tror du at du kommer til å bruke?
- Jeg vet jo ikke helt hvor jeg havner hen. Men om jeg havner en litt mindre plass der det ikke er mulighet for shopping, er det jo naturlig at jeg bruker mindre. Men jeg får hvertfall 2500 kroner i mnd :)

Skal du på noen organiserte turer i løpet av utvekslingsåret?
- Ja, forhåpentligvis får jeg reise til NY nå! Men er ikke sikkert pga skolestart der jeg har havna!
- Jeg skal også til Hawaii om jeg får muligheten til det, og det passer slik! 

Noen utvekslingsblogger du anbefaler, av de som er der nå?
- www.nora-i-usa.blogg.no
- www.sebastiantilusa.blogg.no
- www.hannahsp.blogg.no
- www.marieopperud.blogg.no
- www.amalieiusa.blogspot.com

Topp 5 ting du gleder deg til å oppleve?
- Nå forhåpentligvis NY
- Hawaii
- Ny kultur
- STARTE PÅ HIGHSCOOL
- Få en hverdag og ny kultur over dammen!

Hvilke forventninger har du for utvekslingsåret?
- Jeg som mange andre har jo sitt amerikanske high school filmer. Og da blir det jo på en måte det du forventer. Men jeg jobber med å senke forventingene mine! For jeg VEET jo veldig godt at det ikke er det som er realiteten! 

Er du fornøyd med aspect?
- Ja, anbefaler Aspect! Er utrooolig greie, og de vet hvem du er når du snakker med dem i telefonen! Og det er noe jeg syntes er viktig!

Skal du på New York camp?
- Forhåpentligvis, om det ikke krasjer med skolestart!

Hvordan tror du første skoledag blir?
- Jeg aner ikke.. Er helt vanvittig nervøs...

Har du tenkt på hva du skal gi familien?
- Ja, men gjeerne kom med tips!

Hvordan skal du pakke?
- Noe som dekker alle årstider :)

Hva synes foreldrene dine om at du reiser?
- De var i begynnelsen veldig skeptiske! Men nå får jeg jo reise! Og de vil ikke hindre meg i og oppleve det jeg har drømt om så utrolig lenge. Men jeg vet at de er nervøse nå når jeg har fått familie, og ting faktisk er virkelighet!

Når bestemte du deg for å dra? :)
- For flere år siden! Men 8. eller 9. klasse :)

Hvem kommer du til å savne mest når du flytter?
- Bestevennene mine, og familie :)
- Merker allerede at det er tøft at ei av bestejentene mine flytter en gang veldig snart! grusomt.. 

Har du fått familie?
- Ja !!!!! (Dere aner ikke hvor glad jeg er!)

èn ting du gleder deg helt sykt til?
- Få vite om familien min!!

Redd for å legge på deg når du er der nede?                             
- JA

Kva er dårlig med Aspect ?
- Har ikke opplevd noe negativt med Aspect.

Når er det smart å begynne å spare til lommepenger ?
- MED EN GANG DU TENKER PÅ Å DRA!! Da viser du at du har lyst!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjør meg glad!
Kom med tilbakemeldinger! Spørsmål, eller bare en liten hilsen! Alt varmer :)
Tusen takk!