30. august 2012

SVAR PÅ SPØRSMÅLS RUNDEN


Kan du lage et innlegg om vanlige ting som du savner i Norge? Klær, mat osv.
-       Ja det kan jeg, kan gjøre det om et par uker,  da vet jeg vell sikkert mer hva jeg savner J

Er det slik du tenkte deg at du ville ha det de første dagene?
Jeg vet ikke helt hva du mener.
-       Men Jeg var jo i NY de første dagene. Og det var UTROLIG gøy. Jeg savner folkene kjempe masse, og håper jeg får møtt dem på Hawaii i februar/mars.. Men NY var jo som forventet og enda bedre. Jeg begynte faktisk å grine når jeg skulle forlate hotellet, for jeg viste at jeg kom til å savne folkene jeg hadde blitt kjent med. Men om du skal til NY, bør du ha bedre tid enn oss for å si det sånn. Men kan lage et innlegg som oppsummerer NY.
-       Når jeg møtte familien på flyplassen så var det ikke kleint i det heile tatt, og de er utrolig lette å snakke med. De fikk meg til å føle meg som hjemme, så nå når jeg spør vmor om jeg kan lage meg noe mat blir hun nesten sur for at jeg spør. Så det var jo litt forskjell fra hva jeg trodde, for jeg tenkte det kanskje ville bli litt små kleint, og at det ville ta en stund før jeg følte meg hjemme.

Du angrer ikke?
-       Nei jeg angrer ikke på at jeg dro. Jeg har det helt fantastisk sett vekk i fra at jeg er trøtt hele tiden.

Bilde av vfamilien?
















Hva er forventningene dine dette året?
-       hm, vanskelig. For jeg prøver å ikke ha så store forventninger. Men jeg forventer av meg selv at jeg gjør det beste ut av alle situasjoner, og gjør det beste jeg kan på skolen. Og at jeg ikke skal komme trillende hjem! Haha

Har vfamilien tatt deg i mot som en del av familien?
-       Jepp, det har de. Jeg føler meg hjemme og jeg snakker lett med familien så det er ingen problem

Hvordan er de forholdene rundt deg?
-       Huset her er STORT, mye større enn det jeg er vant til, (ikke det at det er en negativ ting). Det er ryddig overalt, og det er ikke rot og klær som ligger å slenger overalt. ALT har sin plass, om det er på rommene våre, eller om det er i kjøkkenskapet. Det er rent og pent, så det er ingen problem. 

Fortell hvordan det går på skolen + noen bilder osv?
-       Jeg har ikke begynt på skolen enda, jeg begynner ikke før 4. September. Så jeg kan skrive litt om det når skolen har starta J

Er det mange engelske ord du ikke kan?
-       Det er jo alltids noen ord jeg ikke kan, men da formulerer jeg det på en annen måte. Så vi har ingen kommunikasjons problemer. Vi forstår hverandre, og vmor syntes jeg snakker utrolig bra! Så det er jo bra?

Har du fått mange nye venner?
-       Haha, for øyeblikket er jeg loner, og har ingen venner her bortsett fra familien. Men vsøster skal ha noen venner over i morgen så jeg kan bli litt kjent med dem. + At skolen starter snart, så da blir jeg forhåpentligvis kjent med flere.

Savne du meg? :)
-       Marte, jeg må nok skuffe deg å si at jeg ikke har hatt tid til å savne noen noe særlig enda. Hehe.

Koser du deg?
-       JA, har en fantastisk familie, men tror det blir litt bedre når jeg starter på skolen og kan få sosialisert meg litt mer :)

Snakker vmor og vfar norsk og tysk?
-       Haha, nei de kan egentlig lite og ingenting. Men jeg har lært dem noen ord.

Burde jeg være sjalu på deg?
-       Ja egentlig så burde du det :) haha neida, men jo egentlig.

Må du rydde masse hjemme?
-       Nei, jeg må ikke det, for her er det alltid ryddig. Det er liksom ingenting å rydde, bortsett fra at vi alle sammen tar ut av oppvask maskinen, og setter inn det vi har brukt. Vi hjelper å tar kles vasken, og henger på plass vårt tøy. Så støvsuger vi en gang i blant, og vasker gulv. Men når alt er ryddig fra før, så tar det toppen 10 minutt.

Har du mange naboer?
- Nei, dessverre. Er ganske få, for vi bor midt ut på landet sånn ca. Men det tar kun 5 minutt inn til sentrum. Og de naboene som er her, har kjøpt tomta si av vfamilien min, så vfamilien min eier ganske mye.


Her bodde jeg de første 5 mndene













Har du sjekket opp om du kan ta sertifikatet?
-       Vmor skal sjekke det opp, så jeg tror jeg kan få gjort det.

Er svømmebassenget inne eller ute?
-       Det er ute, så de tar det opp om sommeren, og ned om vinteren. Kan vise bilde når jeg lager innlegg om huset osv.

Vet du at jeg har brukket fingeren min?
-       Ja Jone jeg vet det. Det høres ikke noe godt ut, så håper du blir bra snart <3.

Kan du lage innlegg om familien din, bilder av rommet og huset?
-       Ja det kan jeg gjøre.  :)  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjør meg glad!
Kom med tilbakemeldinger! Spørsmål, eller bare en liten hilsen! Alt varmer :)
Tusen takk!